Potwierdź
swój wiek

Ups, musisz
skończyć 18 lat

Podaj swoją datę urodzenia:

Dzień
Miesiąc
Rok

Przeczytaj dlaczego to ważne
abyś miał / miała 18 lat
zanim sięgniesz po alkohol:

Komunikaty prasowe

10 sierpnia 2023

Kampania Trzymaj Pion w nowej odsłonie

W ciągu ostatnich 10 lat liczba wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców spadła o 44%, także dzięki kampaniom promującym odpowiedzialność za kółkiem. Jednak na popularności zyskują alternatywne środki transportu, a badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec pokazały, że 30% użytkowników jednośladów nie wie, że obowiązują ich limity spożycia alkoholu, takie same jak w przypadku pojazdów mechanicznych. Celem Grupy Żywiec jest zwiększenie świadomości Polaków na temat odpowiedzialności za kierownicą pojazdów nie mechanicznych, dlatego z nową energią i w nowej odsłonie rusza kampania Trzymaj Pion.

Trzymaj Pion to projekt, który prowadzony jest od 2016 roku. Jego celem od samego początku była edukacja konsumentów i wzmacnianie pozytywnych postaw w zakresie odpowiedzialności podczas konsumpcji alkoholu. Od 2018 roku komunikacja koncentrowała się wokół przeciwdziałania przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków. W ramach kampanii nawiązano współpracę z ekspertami i influencerami, a także stworzono przewodnik dla rodziców „Jak rozmawiać z dziećmi o alkoholu”. Wyprodukowano także serię video-podcastów, które łącznie zostały odtworzone w serwisie YouTube ponad 100 tys. razy, a stronę trzymajpion.pl odwiedziło 72 tys. unikalnych użytkowników. Trzymaj Pion w nowej odsłonie rozszerza platformę o dwa dodatkowe moduły: kwestie związane z mobilnością oraz promocją bezalkoholowych alternatyw.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Żywiec wynika, że 30%1 użytkowników jednośladów nie wie, że obowiązują ich limity spożycia alkoholu. Co więcej, 32% badanych zna osobę, która po spożyciu alkoholu jechała rowerem, a 26% zna kogoś, kto w tym stanie prowadził samochód! Chodź sytuacja na polskich drogach pod względem wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców z roku na rok ulega poprawie (spadek o 44% vs 2013)2, w ostatnich latach mamy do czynienia z rozkwitem mikro mobilności miejskiej. Szybki wzrost popularności alternatywnych metod komunikacji nie wiąże się niestety z rozwojem poziomu świadomości obowiązujących przepisów u użytkowników tych pojazdów. W związku z tym Grupa Żywiec stworzyła Przewodnik po przepisach ruchu rowerowego, hulajnóg elektrycznych, UTO i UWR, który został objęty patronatem Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Jako producent piwa czujemy się odpowiedzialni za to, aby wzmacniać w konsumentach przeświadczenie, że zachowanie umiaru w trakcie picia jest postawą godną naśladowania. W szczególności, gdy w grę wchodzą jakiekolwiek pojazdy, w takiej sytuacji zawsze należy wstrzymać się od picia i wybrać ścieżkę odpowiedzialności.

– mówi Magdalena Brzezińska, Dyrektorka ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Zachęcamy do odwiedzenia nowego serwisu kampanii pod adresem www.trzymajpion.pl


1. SW Research na zlecenie Grupy Żywiec, grudzień 2022
2. Raport Wypadki Drogowe w Polsce 2022, Komenda Główna Policji Biuro Ruchu Drogowego, Warszawa 2023