Warzymy Lepszy Świat, od ziarna do baru Chcemy rozwijać naszą firmę warząc lepszy świat od ziarna do baru. Zrównoważony rozwój jest jednym z priorytetów biznesowych naszej firmy, a jednocześnie nośnikiem pozytywnej zmiany otoczenia, w którym żyjemy. Grupa Żywiec dąży do prowadzenia działalności z szacunkiem do jednostek, społeczności i środowiska naturalnego. Do realizacji tych postulatów służy nam strategia zrównoważonego rozwoju „Warzymy Lepszy Świat”, która definiuje obszary naszego zaangażowania społecznego i środowiskowego. Dzięki strategii skuteczniej reagujemy na potrzeby naszego otoczenia i wprowadzamy w nim pozytywne zmiany.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Ograniczanie emisji CO2
Zmiana klimatu to jedno z najpoważniejszych globalnych wyzwań. By mu sprostać dążymy do ograniczania poziomu naszej emisji CO2 na każdym etapie naszej działalności. Jesteśmy gorącym orędownikiem gospodarki w obiegu zamkniętym.

Ochrona zasobów wodnych
Piwo składa się w ponad 90% z wody, dlatego tak ważna jest dla nas ochrona zasobów wodnych i dążenie do redukcji jej zużycia w procesie warzenia piwa. Dzięki inwestycjom w nowoczesne instalacje Browary Grupy Żywiec należą do jednych z najbardziej oszczędnych pod względem zużycia wody.

Zrównoważone zaopatrzenie
Można powiedzieć, że nasze piwo to polski, lokalny produkt. Zdecydowana większość naszych marek to rodzime marki, a piwa które trafiają na rynek powstają w większości z kupowanych w Polsce składników. Dodatkowo, dostawcy, od których pochodzą kupowane przez nas surowce i usługi muszą przejść czterostopniową weryfikację pod kątem etyczności postępowania zanim nawiązujemy współpracę.

Rozwój społeczności lokalnych
W miastach, w których usytuowane są nasze Browary raz do roku prowadzimy Dialog Społeczny z mieszkańcami. Efektem sesji dialogowych są wizje rozwoju społeczności lokalnych, które stanowią podstawę Funduszu Społecznego Grupy Żywiec, w ramach którego dofinansowujemy projekty społeczne lokalnych organizacji pozarządowych.

Wspieranie odpowiedzialnej konsumpcji
Od 2016 roku prowadzimy kampanię społeczną Trzymaj Pion, której celem jest wzmacnianie pozytywnych wzorców w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Współpracujemy w tym obszarze także z pozostałymi wiodącymi firmami piwowarskimi w ramach Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie”, prowadząc takie inicjatywy jak kampania „Pozory mylą, dowód nie”, a także udostępniając platformę szkoleniową online dla sprzedawców detalicznych www.odpowiedzialnysprzedawca.pl

Promowanie zdrowia
i bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, dlatego prowadzimy liczne działania w tym obszarze skierowane na podnoszenie poziomu bezpieczeństwa wśród naszych pracowników. Zależy nam, aby nasi pracownicy pamiętali, że przede wszystkim warto żyć i cieszyć się z bezpiecznego powrotu do domu po dobrze wykonanej pracy, dlatego wprowadziliśmy kompleksowy program, dzięki któremu chcemy wyeliminować wypadki na drodze. Raz w roku poświęcamy też cały dzień na szkolenia z zakresu bezpieczeństwa.
NASZE HISTORIE O ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJU
Nasze cele zrównoważonego rozwoju
Strategia wyznacza szereg wymiernych celów w ramach każdego z sześciu filarów. Poprzez naszą strategię przyczyniamy się też do realizacji 10 z 17 celów zrównoważonego rozwoju Narodów Zjednoczonych, które zostały przyjęte przez ONZ, aby wyznaczać jeden, uniwersalny kierunek zmian łącząc wyzwania ekonomiczne, społeczne i środowiskowe dla ludzi, planety i dobrobytu na całym świecie. Jesteśmy na dobrej drodze, aby do 2020 roku osiągnąć większość celów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych w ramach strategii „Warzymy Lepszy Świat”.
Od ziarna do baru
Pozytywna zmiana, której chcemy dokonać wymaga współdziałania z partnerami i realizacji celów na każdym etapie naszej działalności, także tych, które są realizowane poza strukturami naszej spółki. Jednakże stale współpracujemy z naszymi partnerami biznesowymi, ekspertami i organizacjami pozarządowymi w celu wspólnego realizowania postulatów zrównoważonego rozwoju.

Pracownicy
Nasza podróż kończy się i zaczyna z niemal 2 tys. pracowników, których pasją jest warzenie znakomitego piwa. Dbamy o ich rozwój, edukację i bezpieczeństwo. Poprzez Kodeks Dostawcy, zabiegamy również o to, by prawa człowieka i pracownika były przestrzegane przez naszych dostawców.

Rolnictwo
Nasze produkty przygotowywane są z naturalnych składników, dlatego zależy nam by były pozyskiwane ze zrównoważonych źródeł. Zwiększamy udział surowców, w tym chmielu i zbóż browarniczych, z krajowych upraw przyczyniając się do aktywizacji tej gałęzi gospodarki. Od 2014 roku jesteśmy członkiem Stowarzyszenia na Rzecz Zrównoważonego Rolnictwa ASAP.

Warzenie
Aby zmniejszyć poziom zużycia wody i energii, optymalizujemy produkcję w naszych browarach i wykorzystujemy przyjazne środowisku źródła energii, tam gdzie to możliwe. Od 2008 r. zmniejszyliśmy zużycie wody o 6,4%, a energii o 7%. Nasze zakłady należą do najefektywniejszych energetycznie w Grupie HEINEKEN. W ostatnich siedmiu latach aż o 92% zmniejszyliśmy wytwarzanie odpadów niepoddawanych recyklingowi.

Pakowanie
Nasze produkty dostępne są w butelkach, puszkach, kegach i butelkach PET. Nieustannie pracujemy nad ograniczeniem naszego wpływu na środowisko naturalne. Dokładamy starań, by zwiększyć stopień odzysku opakowań. W 2016 aż 53,8% naszych produktów sprzedanych zostało w opakowaniach zwrotnych.

Dystrybucja
Większość piwa, które warzymy, piją konsumenci w Polsce. Korzystamy z usług firm używających lekkich naczep, szkolących kierowców w zakresie ekologicznej jazdy oraz dbamy o optymalizację załadunku.

Społeczność
Zależy nam, aby przez naszą działalność przyczyniać się do rozwoju miejsc, w których warzymy nasze piwa. Jesteśmy nieodłącznym elementem regionów, w których zlokalizowane są nasze browary. Dlatego od lat prowadzimy dialog społeczny z jego mieszkańcami. W 2016 roku uruchomiliśmy Fundusz Społeczny Grupy Żywiec, który do tej pory wsparł projekty 30 organizacji kwotą 180 tysięcy złotych.

Sprzedaż
Lodówki, w których przechowywane są nasze marki w sklepach, restauracjach i pubach są w 100% przyjazne środowisku. Współpracujemy z dystrybutorami naszych piw przy promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu wyłącznie osobom pełnoletnim. Szkolimy barmanów i sprzedawców przy pomocy bezpłatnych szkoleń internetowych dostępnych na platformie www.odpowiedzialnysprzedawca.pl

Konsumpcja
Nasze marki są synonimem wysokiej jakości, a dążenie do doskonałości wpisane jest w DNA naszego biznesu. Realizujemy je również poprzez innowacje, w tym produkty z niską zawartością alkoholu lub bezalkoholowe, takie jak Heineken 0.0% oraz Żywiec 0.0%., a także innowacyjny koncept Strefy Zero. Aby wzmacniać kulturę picia z głową, w 2017 roku po raz kolejny przeprowadziliśmy kampanię Trzymaj Pion, której celem jest wzmacnianie pozytywnych wzorców w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Dzięki współpracy z twórcami internetowymi dotarliśmy do 3,5 mln odbiorców z przekazem, że odpowiedzialni imprezowicze czerpią z życia więcej. Wiemy też, że grupą która ma największy wpływ na postawy młodych wobec alkoholu mają rodzice. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć ich w procesie wychowania dzieci i w partnerstwie ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju i Pomocy Q Zmianom opublikowaliśmy Przewodnik dla Rodziców „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu?”, który stanowi ogólnodostępne i eksperckie źródło wiedzy na temat trudnych rozmów z dziećmi o napojach z procentami.