Zapomnij o paragonie i zwróć butelki w sklepie

Dzięki kampanii „Daj butelce drugie życie” konsumenci mogą oddać butelki zwrotne po piwie łatwo i bez paragonu w ponad 1000 sklepów w całej Polsce. Jak to zrobić? Wystarczy wejść na stronę zwrocbutelke.pl, żeby znaleźć najbliższy sklep lub dołączyć swój sklep do akcji.

Blisko połowa piwa sprzedawanego przez Grupę Żywiec zapakowana jest w butelki zwrotne, najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie. Ich używanie ogranicza ilość śmieci, a emisje CO2 w przypadku butelki zwrotnej są porównywalne do emisji generowanych podczas ładowania 4 smartfonów, podczas gdy w przypadku butelki bezzwrotnej – 37 smartfonów. Niestety, każdego roku nawet blisko 100 mln butelek zwrotnych nie trafia z powrotem do browarów Grupy Żywiec, lądując w śmietnikach.

Czujemy się odpowiedzialni za wpływ naszych opakowań na środowisko, dlatego skutecznie usuwamy bariery, które powstrzymują konsumentów przed oddawaniem butelek zwrotnych. Skupiliśmy się na tym, żeby umożliwić oddawanie butelki zwrotnej tam, gdzie konsumenci się z nią spotykają, czyli w sklepach, w których kupują piwo.

Marcin Celejowski dyrektor sprzedaży Grupy Żywiec

W ramach kampanii konsumenci mogą zapomnieć o paragonie i butelki zwrotne marek Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB w wybranych punktach sprzedaży, których mapa dostępna jest na stronie zwrocbutelke.pl. Za każdą butelkę zwrotną producenta oddawaną do sklepu bez paragonu konsumenci mogą otrzymać 0,35 zł, nawet jeśli kupili butelki w innym sklepie. Dziś butelki zwrotne bez paragonu można oddać w 1 tys., sklepów oznaczonych logotypem kampanii „Daj butelce drugie życie”, jednak każdego dnia do kampanii dołączają nowe punkty sprzedaży.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec największą barierą konsumentów przy oddawaniu butelek jest paragon.[1] Tymczasem, butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo. Może być użyta nawet do 25 razy, a czas jej życia trwa nawet do 5 lat.

Chcemy angażować i zachęcać naszych konsumentów do bycia bardziej eko, między innymi poprzez kampanię „Daj butelce drugie życie”. W pierwszym etapie przeprowadziliśmy akcję pilotażową na terenie Województwa Śląskiego. Dzięki niej udało nam się zwiększyć liczbę zwróconych butelek o 20%, dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć działania na cały kraj.

Magdalena Brzezińska kierownik działu korporacyjnego Grupy Żywiec

Więcej informacji, w tym o tym jak sklepy mogą dołączać do akcji, listę sklepów, które biorą udział w kampanii znajdują się na stronie zwrocbutelke.pl.

[1] Butelka w obiegu zamkniętym, Kantar Millward Brown, Lipiec 2018. Badania na ogólnopolskiej próbie 500 respondentów w wieku 18-45 lat, którzy kupowali piwo w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies i polityce prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.