Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec po trzech kwartałach 2016

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in Żywca, Heinekena, Warki i Tatry,  opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał 2016 roku. Narastająco za trzy kwartały  skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 953 563 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2015 roku skonsolidowane przychody netto wyniosły 2 439 384 tys. złotych. Firma zrealizowała w tym czasie skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 289 238 tys. złotych w porównaniu do 293 961 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto narastająco za trzy kwartały 2016 wyniósł 212 446 tys. złotych w porównaniu do 223 497 tys. w analogicznym okresie 2015. 

(*Uwaga! Pełne porównanie wyników like for like jest utrudnione ze względu na zmianę modelu biznesowego firmy na początki roku w związku ze sprzedażą spółki Distribev)

Pomimo jednocyfrowego wzrostu wielkości sprzedaży, rynek piwny pozostaje wysoce konkurencyjny i wrażliwy cenowo, czego rezultatem jest dalszy spadek wartości. Zwiększona presja promocyjna ze strony konkurencji i niekorzystna struktura kanałów sprzedaży wpłynęła negatywnie na nasze przychody. W tym trudnym otoczeniu biznesowym utrzymaliśmy nasz udział w rynku poprzez dalszy wzrost w segmencie marek premium i innowacje oraz konsekwentną poprawę efektywności wewnętrzne.

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Innowacyjne portfolio produktów przynosi efekty

  • Rozszerzenie flagowej marki Żywiec o specjalności (Żywiec Białe, Marcowe, APA, Saison, Bock, Porter) i wariant bezalkoholowy przyniosło dalsze pozytywne rezultaty. Żywiec Bezalkoholowe dobrze wpisał się w rosnący trend poszukiwania przez konsumentów produktów o niższej zawartości alkoholu i przyciągnął nowych konsumentów
  • Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w segmencie piw niskoalkoholowych rozwijając ofertę Warka Radler 2% o nowy wariant smakowy jabłko-gruszka oraz wprowadzając innowacyjne opakowanie typu PET dla bezalkoholowej Warki Radler 0,0%. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Warka Radler 0,0% zanotowała 50% dynamikę sprzedaży.
  • Firma kontynuowała inwestycje w ofertę piw regionalnych wprowadzając dwa warianty piwa Leżajsk Chmielowe i Pszeniczne Klarowne oraz rozszerzając Królewskie o wariant Królewskie Niefiltrowane. Królewskie umocniło pozycję numer 1 na warszawskim rynku.
  • Najnowszy w portfolio firmy Dziki Sad, który łączy charakter piwa ze smakiem cydru, pozwala czerpać ze wzrostu obu tych kategorii.

duzy banner butelki GZ
W celu osiągnięcia długofalowej poprawy pozycji konkurencyjnej, Grupa Żywiec wdrożyła nowy model biznesowy. Z początkiem roku spółka sfinalizowała transakcję sprzedaży większości udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev. Grupa Żywiec kontynuuje koncentrację na podstawowych obszarach działalności czyli na warzeniu wysokiej jakości piwa oraz budowaniu silnych marek.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.