Koncert, impreza, spotkanie w gronie znajomych – zabawie często towarzyszy alkohol. W trakcie kampanii Trzymaj Pion wspólnie z uczestnikami Męskiego Grania pokazaliśmy, że na imprezie przede wszystkim liczy się dobra zabawa i przyjaciele, a umiarkowane picie alkoholu pozwala dobrze się bawić i cieszyć wspomnieniami na drugi dzień.
Trzymanie pionu oznacza czerpanie z życia pełnymi garściami. To styl życia, który pozwala przeżywać najlepsze chwile z przyjaciółmi i cieszyć się wspomnieniami przez długi czas. Wiemy, że zabawie często towarzyszy alkohol, który jeśli z nim przesadzamy, nie pozwala w pełni cieszyć się tymi chwilami.
Chcemy, żeby nasze piwa były częścią dobrej zabawy. Widzimy przy tym, że ośmiu na dziesięciu Polaków pije alkohol w sposób umiarkowany.[1] Chcemy promować te postawy i dzięki nim stworzyć modę na odpowiedzialne spożywanie alkoholu. Dlatego też w 2016 r. rozpoczęliśmy kampanię społeczną „Trzymaj Pion”, która towarzyszyła muzycznym wydarzeniom organizowanym przez Grupę Żywiec.
Akcję „Trzymaj Pion” zrealizowaliśmy podczas 6 koncertów Męskiego Grania 2016. Na uczestników koncertów czekaliśmy w specjalnej strefie, gdzie po udzieleniu odpowiedzi na kilka krótkich pytań za pomocą strony trzymajpion.pl, mogli sprawdzić swoją wiedzę z zakresu odpowiedzialnego spożywania alkoholu, a następnie przekonać się, czy fizycznie są w stanie „utrzymać pion”. Umożliwiała to specjalna maszyna z technologią Kinect, rozpoznająca, czy uczestnik faktycznie stoi w pozycji wskazanej na ekranie. Tym, którzy przeszli oba testy, wręczaliśmy nagrody takie jak wizyta za kulisami koncertu Męskie Granie, kupon na piwo bezalkoholowe, bezpieczny powrót do domu z UBER-em lub koszulki.
Zdecydowaliśmy, że nie będziemy nikogo straszyć, piętnować czy przekonywać na siłę. Według badania Domu Badawczego Maison & Partners taka strategia nie działa, ponieważ ci, którzy przesadzają z alkoholem nie wierzą, że niebezpieczna lub kompromitująca sytuacja może przytrafić się właśnie im. A kiedy nawet już się przydarzy, wówczas wolą unikać w przyszłości podobnych sytuacji, zamiast zmienić sposób spożywania alkoholu. Właśnie dlatego postanowiliśmy wspierać tych, którzy już wiedzą, jak pić odpowiedzialnie i z kulturą, promując przy tym modę na trzymanie pionu. Działania te kontynuujemy w tym roku kierując je w szczególności do millenialsów i ich rodziców www.trzymajpion.pl
[1] Źródło: Badania „Jak ograniczyć zjawisko ryzykownego picia?” zrealizowane przez Dom Badawczy Maison & Partners dla Grupy Żywiec między 4 a 12 majaX 2016 roku.