Specjal Niefiltrowany
z rokitnikiem – nowe piwo
w rodzinie Specjala wchodzi na rynek

Piwo Specjal — bardzo popularna na rynku marka regionalna, dostępna na północy Polski — rozszerza rodzinę i wprowadza na rynek Specjal Niefiltrowany
z rokitnikiem. Niefiltrowany wariant będzie warzony, podobnie jak Specjal Jasny Pełny i Specjal Mocny, w elbląskim browarze, którego historia sięga 1872 roku.

Elbląscy browarnicy stworzyli nowy wariant Specjala – sztandarowej marki
z Browaru z Elbląga. Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem recepturą i sposobem warzenia nawiązuje do najlepszych elbląskich tradycji piwowarskich sięgających XIV wieku i podkreśla lokalny rodowód nowego piwa.

Niefiltrowany wariant Specjala z elbląskiego browaru jest warzony tradycyjnymi metodami z rzemieślniczą dokładnością. Nowe piwo powstaje tak jak niegdyś
z pominięciem filtracji. Efektem jest naturalna mętność, a smak zyskuje przyjemną goryczkę i pełny smak.

Lokalnego charakteru i unikatowości nadaje nowemu Specjalowi ostatni, dodawany podczas warzenia składnik — rokitnik. Jest to roślina rosnąca na wydmach nad Bałtykiem, w przeszłości wykorzystywana przez mieszkańców do robienia nalewek. Sięgnięcie po rokitnik w nowej recepturze przywołuje dawną tradycję i jest pełnym szacunku ukłonem piwowarów w stronę lokalnych korzeni i historii regionu.

Niefiltrowany wariant Specjala, warzony tradycyjnymi metodami w elbląskim browarze to zaproszenie do odkrywania unikalnych receptur i lokalnych składników — mówi Barbara Rychel, Kierownik Marketingu Marek Regionalnych Grupy Żywiec — W pełnym smaku niefiltrowanego piwa Specjal zawarta jest cała wielka historia elbląskiego browaru, jego lokalne korzenie i pasja ludzi, którzy w nim pracują.

Premiera Specjala Niefiltrowanego z rokitnikiem odbyła się w czerwcu 2015 r. podczas Dni Elbląga. Aby podkreślić lokalny charakter marki, jako pierwsi do spróbowania nowego wariantu zostali zaproszeni mieszkańcy miasta, biorący udział w imprezie.

Już od początku lipca 2015 r. Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem pojawi się w sklepach na północy Polski:
w województwach warmińsko-mazurskim, pomorskim oraz w kujawsko-pomorskim. Piwo zawiera 5% alkoholu i będzie dostępne
w butelkach zwrotnych o pojemności 500 ml.

Wprowadzeniu towarzyszyć będzie kampania ATL i BTL, działania PR oraz zakrojone na szeroką skalę działania sponsoringowe. Marka będzie obecna na największych letnich eventach w regionie.

Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja Just, planowanie i zakup mediów MediaVest, PR — agencja ROOTS PR, eventy marki przygotowuje agencja Top-Art.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.