Już po raz drugi Tatra zaprasza konsumentów do udziału w wielkiej loterii promocyjnej „Miliony piw są w Tatrach”. Ogólnopolska akcja wystartowała 15 marca 2016r. i trwać będzie do połowy października 2016 r. Do wygrania jest 12 mln puszek 0,5 l piwa Tatra.
W 2015 r., w pierwszej edycji loterii na rynek trafiło 8,5 mln piw będących nagrodami, które konsumenci mogli odbierać bezpośrednio w punktach sprzedaży. W tym roku pula wygranych została zwiększona do 12 mln. To najwięcej okazji do wygranej ze wszystkich promocji piwa na rynku.
Kupując jeden z trzech wariantów Tatry (Tatra Jasne Pełne, Tatra Mocne i Tatra Niepasteryzowane)
w promocyjnym opakowaniu, wystarczy sprawdzić, czy pod zawleczką znajduje się informacja
o wygranej. Nagrody czekają u sprzedawców w specjalnie oznaczonych sklepach, które biorą udział
w promocji. Lista sklepów jest dostępna na stronie marki www.tatra.pl.
Każda odebrana w loterii „Miliony piw są w Tatrach” nagroda oznacza też dodatkowe wsparcie od Tatry dla Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Marka od początku istnienia jest związana z górami, a od 8 lat jako oficjalny sponsor współpracuje z GOPR. Pierwsza edycja loterii pokazała, że konsumenci zauważyli i docenili tę współpracę. Środki zgromadzone dzięki ubiegłorocznej loterii zostały przekazane jako dodatkowe wsparcie, poza stałą umową sponsorską. GOPR wykorzystał je na zakup specjalistycznego sprzętu skitourowego.
Oceniając wyniki z poprzedniego roku nie mieliśmy wątpliwości,
że warto ponowić akcję promocyjną „Miliony piw są w Tatrach”. Ubiegłoroczna loteria znacząco wzmocniła pozycję rynkową marki. Formuła loterii, w której nagroda jest dostępna natychmiast, została bardzo dobrze odebrana przez naszych konsumentów. Akcja przełożyła się nie tylko na bardzo dobry wynik sprzedaży, ale też wzmocniła lojalność konsumentów.
Akcję promocyjną „Miliony piw są w Tatrach” wspiera kampania telewizyjna w kanałach ogólnopolskich i tematycznych oraz dedykowane materiały POSM, wspierające widoczność Tatry
w punktach sprzedaży. Uruchomiono również infolinię konsumencką, pod którą udzielane będą wszystkie informacje dot. loterii (tel. 22 100 40 95).
Za obsługę promocji odpowiada agencja G3. Projekty opakowań przygotowały agencje: MH-ART
i GLOBAL. Dla Tatry pracują również: agencja Heart&Brain (komunikacja) i dom mediowy MediaVest (planowanie i zakup mediów). Działania PR realizuje agencja ROOTS PR.