Jak zapobiegać piciu alkoholu przez nieletnich? Ruszyła nowa odsłona kampanii Trzymaj Pion

Alkohol trafia w ręce nieletnich za sprawą dorosłych. Największą moc, aby to zmienić mają rodzice.[1] Ruszyła nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion, w której za pomocą specjalnego przewodnika i serii podcastów z ekspertami, rodzice otrzymają wiedzę i wsparcie w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej nastolatków. W tegoroczną edycję kampanii, zainicjowanej przez Grupę Żywiec, zaangażowała się aktorka i mama Paulina Holtz oraz ambasadorki i ekspertki  – psycholog dr Aleksandra Piotrowska oraz socjolog i blogerka Natalia Tur.

Początek roku szkolnego, często zmiana szkoły, wyjścia ze znajomymi i związana z tym presja rówieśników to tylko niektóre z sytuacji, w których warto przeprowadzić rozmowę z dzieckiem o alkoholu. Jak pokazują badania, według nastolatków to właśnie rodzice są osobami, które mają największy wpływ na to, czy spożywają oni alkohol (34%)[2]. Jak budować trwałą relację i poruszać trudne tematy w najbardziej buntowniczym okresie życia dziecka? Czy jedna, poważna rozmowa wystarczy, żeby skutecznie przygotować młodego człowieka do życiowych wyzwań?

Trzymaj Pion, słuchaj i rozmawiaj!

W materiałach tworzonych na potrzeby Trzymaj Pion eksperci odpowiadają na te i wiele innych pytań. W tym roku w kampanię zaangażowała się aktorka Paulina Holtz oraz ambasadorki Trzymaj Pion: znana z mediów psycholog, dr Aleksandra Piotrowska oraz blogerka i socjolog, Natalia Nishka Tur.

Jako mama dwóch nastolatek, ale też socjolożka i administratorka grupy na Facebooku „Rodzice Nastolatków” wiem, że rodzice mają dużo wątpliwości związanych z wychowaniem młodzieży. Podcasty, które tworzymy w ramach kampanii to solidna dawka wiedzy dla rodziców, stanowiąca pewnego rodzaju drogowskaz jak postępować” – dodaje Natalia Tur, blogerka i socjolożka, ambasadorka kampanii Trzymaj Pion.

W serii podcastów i video-podcastów ambasadorki porozmawiają również o tym, czy istnieje jeden decydujący moment na rozmowę z dzieckiem. „Dorastanie to trudny czas zarówno dla nastolatka, jak i jego rodziców. Ważne, żeby wiedzieć, jak rozmawiać, by zbudować z nim opartą na zrozumieniu relację. I między innymi o tym rozmawiamy z Natalią Tur podczas tegorocznej odsłony kampanii Trzymaj Pion” – dodaje dr Aleksandra Piotorowska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Przewodnik dla rodziców

Aby wspierać rodziców w budowaniu relacji ze swoimi dziećmi, w ramach kampanii społecznej Trzymaj Pion powstał przewodnik „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu?”. Został on stworzony wspólnie z gronem ekspertów, specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, terapeutów rodzinnych, terapeutów uzależnień, pedagogów oraz wychowawców na co dzień pracujących z młodzieżą, aby pomagać rodzicom w przygotowaniu się do rozmowy z dzieckiem na temat alkoholu oraz w wychowywaniu najmłodszych do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu.

Przewodnik dla rodziców, podobnie jak inne materiały tworzone na potrzeby kampanii, takie jak video, linki do podcastów, teksty eksperckie czy materiały video, znajdują się na stronie internetowej www.trzymajpion.pl.

Podcast „Trzymaj Pion” tworzony na potrzeby kampanii dostępny jest na najpopularniejszych platformach podcastowych, w tym Apple Podcasts, Spotify, Google Podcasts, Overcast, Radio Public oraz jako video-podcast na kanale YouTube Grupy Żywiec.

[1] Postawy młodzieży wobec alkoholu, CBOS, 2016 r.

[2] Postawy młodzieży wobec alkoholu, CBOS, 2016 r.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies i polityce prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.