Browarnicy z Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej nie spoczywają na laurach. Wciąż poszukują, próbują i warzą kolejne specjalności. Po ubiegłorocznym sukcesie piw Bock, Marcowe, Porter, Białe i APA, tej jesieni do rodziny Żywca dołącza nowy gatunek — Saison.
Wiosną tego roku Żywiec ogłosił konkurs dla konsumentów. Po raz drugi mogli oni zdecydować, jaki z proponowanych kilkunastu gatunków piw powiększy portfolio marki. W głosowaniu wzięło udział ponad 70 tys. osób, a znakomita większość
z nich zdecydowała, że jesienią żywieccy piwowarzy uwarzą właśnie Saison.
Żywiec Saison to piwo warzone w stylu belgijski Ale, z wykorzystaniem francuskich drożdży górnej fermentacji oraz czterech rodzajów słodu: dwóch jęczmiennych oraz pszenicznego i wiedeńskiego. Fermentowane jest tradycyjnie w otwartych kadziach, a dodatek skórki z gorzkiej pomarańczy nadaje mu wyjątkowy rześki aromat.
Gatunek tego piwa wywodzi się z południowej Belgii, gdzie pierwotnie przygotowywane było na lato, aby w upalne dni przynosić orzeźwienie. Stąd jego nazwa — sezonowe. Z czasem, dzięki rozwojowi technologii, możliwa stała się produkcja saison także w innych porach roku, przy zachowaniu świetnej jakości
i doskonałego smaku.
Saison doskonale uzupełnia piwną mapę Żywca, która przypomina, że piwo to trunek niezwykle złożony, może mieć nieskończenie wiele smaków i aromatów. Tworząc kolejne żywieckie gatunki, umożliwiamy szerokiemu gronu konsumentów poznanie różnych piwnych stylów i przybliżamy kulturę piwną.
Wprowadzenie na rynek Żywca Saison wspierać będzie kampania w telewizji, prasie i Internecie oraz w punktach sprzedaży. Nowy gatunek dostępny jest
w sklepach od początku października w butelce zwrotnej 500 ml. Najlepiej smakuje podawane w temperaturze 12-14O C.
Za adaptację spotu TV odpowiada agencja Ogilvy & Mather, a za BTL — agencja JUST. Aktywacje interaktywne – agencja GONG, wsparcie PR zapewnia ROOTS PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.