W trzecim kwartale 2015 r. Grupa Żywiec S.A., producent między innymi Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, zwiększyła sprzedaż i udziały rynkowe. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów osiągnęły 949 882 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie poprzedniego roku wyniosły 894 050 tys. złotych. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 181 364 tys. złotych. Zysk netto w trzecim kwartale 2015 r. wyniósł 135 984 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego Grupa Żywiec osiągnęła zysk netto w wysokości 88 890 tys. złotych.
Kontynuując pozytywny trend z pierwszej połowy roku, w trzecim kwartale 2015 r. Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż oraz udziały rynkowe. Jest to wynik połączenia korzystnych czynników zewnętrznych (sprzyjająca pogoda w sezonie oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych) oraz wdrażanej strategii. Mimo, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny i wrażliwy cenowo, udało nam się zwiększyć przychody i zyski poprzez wzmocnienie marek, ale także poprawę naszej bazy kosztowej. W kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na inwestycjach w marki, atrakcyjną ofertę dla klientów i konsumentów oraz na dostosowaniu naszego modelu biznesowego do sytuacji na rynku.
Rynek piwa
Chociaż pełne dane dotyczące całego rynku nie są jeszcze dostępne, szacujemy, że w ciągu dziewięciu miesięcy 2015 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o 1%. Rynek pozostaje jednak pod wpływem presji promocyjnej, czego rezultatem jest dalszy spadek średniej ceny piwa.
Rozwój portfolio produktów
Po udanym wdrożeniu nowego wariantu Warki Radler – czarna porzeczka z limonką, wprowadzeniu cydru Strongbow i powrotu na rynek legendarnego EB, w trzecim kwartale 2015 r. firma dalej rozwijała swoją ofertę:
- budując na dotychczasowym sukcesie wariantów Żywca (Bock, Marcowe, Białe, APA, Porter), i kontynuując rozwój w segmencie premium, Grupa Żywiec zdecydowała się wprowadzić na rynek kolejny wariant wybrany w głosowaniu konsumentów — Żywiec Saison. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na piwne specjalności jest wydawana na warianty Żywca. Flagowa marka Żywiec również umacnia swoją wartość, co znajduje odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i udziałów rynkowych;
- oferta marki Desperados została wzbogacona o wariant Desperados Nocturno z mezcalem i rumem;
- odpowiadając na rosnące zainteresowanie konsumentów markami regionalnymi Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant Specjala — Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem. Firma wprowadziła także Brackie Pils — regionalną propozycję dla południowo-zachodniej Polski;
- Grupa Żywiec wzmocniła również marki z segmentu mainstream: Warka została sponsorem Ligi Europy UEFA. Tatra wspierana była intensywną kampanią reklamową oraz efektywną aktywacją konsumencką „Miliony Piw są w Tatrach”.
Koncentracja na kluczowych obszarach biznesu
Grupa Żywiec S.A. konsekwentnie wdraża strategię ukierunkowaną na poprawie konkurencyjności poprzez skupienie na kluczowych obszarach działalności, budowaniu silnych marek i efektywności kosztowej. W ramach tej strategii firma nawiązała partnerstwo z Grupą Orbico w zakresie rozwoju spółki Distribev.
W ostatnim czasie Grupa Żywiec zdecydowała także o pełnym wydzieleniu na zewnątrz usług transportowych, czego rezultatem była decyzja o likwidacji Trans-Trade Żywiec. Obniżona została również baza kosztów stałych.
W kolejnych miesiącach Grupa Żywiec będzie się dalej koncentrować na wzmacnianiu marek, zapewnieniu atrakcyjnej oferty na dalszą część roku, jednocześnie kontynuując dostosowanie sposobów działania do sytuacji rynkowej.