Firma publikuje sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2015 r.
W pierwszym półroczu 2015 roku Grupa Żywiec S.A., producent między innymi Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, sprzedała 5,6 miliona hektolitrów piwa w porównaniu do 5,1 mln hektolitrów w takim samym okresie 2014 roku. Grupa Żywiec S.A. osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 119 mln złotych, w porównaniu z kwotą 47 mln złotych w analogicznym okresie roku 2014. Zysk oraz inne całkowite dochody wyniosły 88 mln złotych i wzrosły
w porównaniu z pierwszym półroczem 2014 roku o 62 mln złotych. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 390 mln złotych (30 czerwca 2014 roku — 1 550 mln złotych).
— W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy
z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego. Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej. — powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec. — Rynek piwa jest wciąż bardzo konkurencyjny i pozostaje nadal pod silną presją cenową, która wpływa na spadek wartości. Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale jednocześnie będziemy kontynuować nasze wysiłki ukierunkowane na dalszą poprawę bazy kosztowej — dodał.
Chociaż ostateczne dane za pierwsze półrocze nie są jeszcze dostępne, według szacunków Grupy Żywiec sprzedaż piwa w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie. Widać jednak kontynuację spadku wartości sprzedaży co potwierdza dalszy wzrost konkurencji cenowej.
Sprzedaż Grupy Żywiec
Pomimo rosnącej konkurencyjności na rynku, w wyniku konsekwentnie realizowanej strategii i inwestycji w atrakcyjną ofertę marketingową oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, sprzedaż piw z portfolio Grupy Żywiec wzrosła jednocyfrowo. Flagowa marka Żywiec kontynuowała wzrost wielkości i wartości sprzedaży utrzymując pozycję lidera w segmencie premium.
Nowości produktowe
W pierwszym półroczu 2015 r. Grupa Żywiec kontynuowała inwestycje w budowanie najlepszego portfolio produktów, wzmacniając marki i wprowadzając nowości, aby efektywnie odpowiadać na potrzeby konsumentów:
• W marcu 2015 r. Grupa Żywiec wprowadziła na polski rynek cydr Strongbow. Oryginalna, brytyjska marka z tradycjami, podbiła już serca konsumentów
w 20 krajach i zapewniła sobie pozycję lidera kategorii na świecie. Wprowadzenie cydru Strongbow na polski rynek jest odpowiedzią na coraz silniejszy trend konsumencki poszukiwania oryginalnych, nowych smaków.
• Na początku kwietnia na rynku pojawił się także nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler — lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest sukcesem Grupy Żywiec. Warka Radler (dostępna obecnie w czterech wariantach – cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0,0%) to najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ponad 50% udziałów w rynku) (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XII 2014
w kategorii radlerów).
• Na początku sezonu Grupa Żywiec ponownie wprowadziła do sprzedaży legendarną markę EB. Produkt ten został bardzo dobrze przyjęty nie tylko przez lojalnych konsumentów, którzy pamiętają markę z lat 90-tych, ale zdobywa konsekwentnie nowych fanów.
• Poszerzyliśmy ofertę Desperadosa o nowy wariant, wprowadzając na rynek Desperados Nocturno.
• Naszą najnowszą propozycją jest nowy wariant Specjala — Specjal Niefiltrowany
z rokitnikiem. Jest dostępny regionalnie na północy kraju.
Plany na dalsze miesiące
Grupa Żywiec konsekwentnie wdraża strategię, która zakłada koncentrację na głównych obszarach działalności, czyli warzeniu doskonałego piwa i budowaniu silnych marek. Po udanym wydzieleniu osobnej spółki sprzedażowo-dystrybucyjnej do obsługi klientów z detalu tradycyjnego i gastronomii, w ostatnim czasie zdecydowano o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z Grupą Orbico. Na mocy umowy warunkowej, zawartej w dniu 23.07.2015 r. Grupa Orbico kupi 80% udziałów w spółce Distribev. Umowa wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Zarząd Grupy Żywiec wierzy, że jako inwestor strategiczny Grupa Orbico, jeden
z wiodących graczy na rynku usług dystrybucyjnych w Europie, zapewni doświadczenie i wiedzę sprzyjającą dalszemu rozwojowi Distribev. Jednocześnie umożliwi to Grupie Żywiec pełną koncentrację na kluczowych obszarach biznesu.
W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, zapewnianiu atrakcyjnej oferty na sezon i pozostałą część roku, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności.