Grupa Żywiec raportuje solidny wzrost przychodów i zysku w III kwartale 2018 roku

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dzisiaj kwartalne sprawozdanie finansowe.
W trzecim kwartale 2018 roku skonsolidowane przychody netto wzrosły o 2% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosły 959 mln zł (2017: 940 mln zł). Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 142 mln zł wobec 126 mln w 2017 r. Łącznie za trzy kwartały 2018 r. przychody netto wyniosły 2,601 mln zł, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny za trzy kwartały 2018 roku wyniósł 318 mln zł (2017: 300 mln zł).

W trzecim kwartale Grupa Żywiec wykorzystała sprzyjające warunki pogodowe do dalszej poprawy dobrych wyników osiągniętych w pierwszej połowie roku. W raportowanym okresie konsumenci częściej wybierali piwa z segmentu premium. Żywiec, Heineken i Desperados to marki, których sprzedaż rosła najszybciej. Nowa oferta piw bezalkoholowych Strefa Zero, obejmująca Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0% i nowe warianty Warki Radler 0.0.%, została bardzo dobrze odebrana przez konsumentów a jej sprzedaż znacznie przekroczyła oczekiwania. Skuteczna aktywacja wokół Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej przyczyniła się  również do bardzo dobrej sprzedaży marki Warka.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników w sezonie. Dalsza premiumizacja rynku, wzrost sprzedaży naszych marek premium i produktów bezalkoholowych Strefy Zero, a także dobre wyniki w segmencie marek mainstream przełożyły się na znaczny wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa, co pozytywnie wpłynęło na naszą rentownośćCieszymy się, że nasza strategia budowania wartości przynosi dalsze rezultaty i będziemy ją kontynuować w nadchodzących miesiącach.

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec

W trzecim kwartale Grupa Żywiec umocniła pozycję lidera w segmencie premium z udziałem w rynku na poziomie 45%*. Dzięki bardzo udanej innowacji Strefa Zero Grupa Żywiec jest obecnie niekwestionowanym liderem segmentu piw i radlerów bezalkoholowych z blisko 50% udziałem w rynku.

*Dane wewnętrzne Grupy Żywiec S.A.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies i polityce prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.