Grupa Żywiec: koncentracja na budowaniu wartości przynosi pierwsze rezultaty

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. podsumowała wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017 r. w opublikowanym dziś sprawozdaniu finansowym. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Spółki w pierwszych trzech miesiącach roku wyniósł 39 432 tys. zł. w porównaniu do 43 399 tys. zł. w analogicznym okresie zeszłego roku. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429 382 tys. zł. w porównaniu do 493 841 tys. zł w pierwszym kwartale 2016 r. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości poprzez innowacje, umacnianie pozycji w segmencie premium i dalsze budowanie marek.

(UWAGA: Porównanie wyników finansowych Grupy w stosunku do pierwszego kwartału roku 2016 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o. o. w dniu 1 lutego 2016 roku)

W wyniku realizacji skutecznej strategii koncentracji na głównych obszarach działalności i budowaniu marek, w ostatnich latach wzmocniliśmy pozycję Spółki. Pomimo dużej konkurencji na rynku,
w efekcie realizacji strategii budowania wartości, w pierwszych miesiącach 2017 Grupa Żywiec utrzymała pozycję rynkową. Zwiększyliśmy sprzedaż w segmencie piw premium, wzrosły nasze przychody na hektolitr i wzmocniliśmy marki. Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. 1 lutego 2016 roku, zmniejszyła przychody netto ze sprzedaży, ale także znacząco zmniejszyła wysokość kosztów działalności. Poza zamianami wynikającymi z konsolidacji, zmniejszenie przychodów ze sprzedaży związane jest ze spadkiem rynku, jak również innymi czynnikami porównawczymi (jak Święta Wielkanocne przypadające w marcu 2016 roku).
W kolejnych miesiącach 2017 będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na budowaniu wartości sprzedaży.

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Rynek piwa

Średnia cena piwa na rynku wzrosła w wyniku powrotu inflacji w kraju oraz wzrostu cen surowców i opakowań. Jednocześnie spadła sprzedaż piwa, co jest konsekwencją wzrostu cen. Na rynku widoczna jest kontynuacja dotychczasowych trendów. Najszybciej rosnącym segmentem są piwne specjalności oraz piwa nisko i bezalkoholowe.

Mocny plan na sezon letni

Wraz z większą liczbą ciepłych i słonecznych dni wiosną, w ostatnich latach sezon piwny się wydłuża, ale nadal zdecydowana większość piwa sprzedaje się w miesiącach od maja do września. Grupa Żywiec przygotowała atrakcyjną ofertę dla konsumentów i plan marketingowy, aby wygrać nadchodzący sezon i dalej budować wartość kategorii:

  • Flagowa marka Żywiec, po zrealizowanej z sukcesem w ubiegłym roku kampanii “Chce się Ż” zaczyna sezon z nową odsłoną komunikacji pod hasłem „Ż jest za krótkie żeby”. Marka, która została uznana za najsilniejszą markę w kategorii alkoholi, będzie w tym roku nadal umacniać pozycję lidera w segmencie premium poprzez dalszy rozwój specjalności i popularyzację kultury piwnej. Żywiec będzie także kontynuować inwestycje w wariant bezalkoholowy, który znacznie przyczynił się do rozwoju tego segment w Polsce.
  • Wykorzystując rosnące zainteresowanie konsumentów piwem o niższej zawartości alkoholu,
    po raz pierwszy w historii marki w Polsce, Heineken wprowadził na rynek nowy wariant
    Heineken 3.
    To zupełnie nowa na naszym rynku kategoria piw o średniej zawartości alkoholu, której rozwój powinien przyciągnąć do marki nowych konsumentów. Produkt ten wzbogaci ofertę Grupy Żywiec dla tych, którzy poszukują lżejszych piw.
  • Zachęcona dotychczasowych sukcesem Warki Radler, niekwestionowanego lidera segmentu miksów piwnych z udziałem w rynku na poziomie 59%[1], na nadchodzący sezon Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant smakowy Warka Radler Malina z Cytryną. To już piąty wariant w portfolio marki.
  • W tym sezonie Grupa Żywiec będzie kontynuować również inwestycje w marki regionalne.
    Po zdobyciu pozycji lidera w Warszawie i województwie mazowieckim, Królewskie będzie umacniać swoją pozycję poprzez innowacyjną komunikację i opakowania nawiązujące do poszczególnych dzielnic Warszawy oraz rozwój wariantu niefiltrowanego.
    Specjal, najpopularniejsza marka w północnej Polsce, także będzie wspierana innowacyjną kampanią wykorzystującą legendy Północy reklamie oraz w formie komiksu na puszkach. Piwo Specjal jest już dostępne w trzech wariantach: Jasne Pełne, Mocne i Niefiltrowane z Rokitnikiem.
    Po obiecującym wprowadzeniu na rynek wariantów piwa Leżajsk (Chmielowe oraz Leżajsk Pszeniczne Klarowne), w tym sezonie marka skoncentruje się bardziej na wariancie podstawowym Jasne Pełne podkreślając w komunikacji region pochodzenia marki Podkarpacie.
  • Wykorzystując zainteresowanie konsumentów segmentem cydrów, ale także miksów piwnych, Grupa Żywiec wprowadziła na rynek nowy wariant smakowy swojej najnowszej marki Dziki Sad, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem przez rynek w ubiegłym roku. Firma wprowadziła także flagową markę cydru Strongbow w większym opakowaniu o pojemności 800 ml.

Obok koncentracji na wprowadzeniu na rynek nowości i realizacji aktywacji konsumenckich na sezon, w nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie kontynuować działania ukierunkowane na dalszą poprawę obsługi klienta, zwiększanie efektywności wewnętrznej i utrzymanie modelu niskich kosztów.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.