Wyniki Grupy Kapitałowej Żywiec po trzech kwartałach 2016

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in Żywca, Heinekena, Warki i Tatry,  opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał 2016 roku. Narastająco za trzy kwartały  skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 953 563 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie 2015 roku skonsolidowane przychody netto wyniosły 2 439 384 tys. złotych. Firma zrealizowała w tym czasie skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 289 238 tys. złotych w porównaniu do 293 961 tys. w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto narastająco za trzy kwartały 2016 wyniósł 212 446 tys. złotych w porównaniu do 223 497 tys. w analogicznym okresie 2015. 

(*Uwaga! Pełne porównanie wyników like for like jest utrudnione ze względu na zmianę modelu biznesowego firmy na początki roku w związku ze sprzedażą spółki Distribev)

Pomimo jednocyfrowego wzrostu wielkości sprzedaży, rynek piwny pozostaje wysoce konkurencyjny i wrażliwy cenowo, czego rezultatem jest dalszy spadek wartości. Zwiększona presja promocyjna ze strony konkurencji i niekorzystna struktura kanałów sprzedaży wpłynęła negatywnie na nasze przychody. W tym trudnym otoczeniu biznesowym utrzymaliśmy nasz udział w rynku poprzez dalszy wzrost w segmencie marek premium i innowacje oraz konsekwentną poprawę efektywności wewnętrzne.

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Innowacyjne portfolio produktów przynosi efekty

  • Rozszerzenie flagowej marki Żywiec o specjalności (Żywiec Białe, Marcowe, APA, Saison, Bock, Porter) i wariant bezalkoholowy przyniosło dalsze pozytywne rezultaty. Żywiec Bezalkoholowe dobrze wpisał się w rosnący trend poszukiwania przez konsumentów produktów o niższej zawartości alkoholu i przyciągnął nowych konsumentów
  • Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w segmencie piw niskoalkoholowych rozwijając ofertę Warka Radler 2% o nowy wariant smakowy jabłko-gruszka oraz wprowadzając innowacyjne opakowanie typu PET dla bezalkoholowej Warki Radler 0,0%. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Warka Radler 0,0% zanotowała 50% dynamikę sprzedaży.
  • Firma kontynuowała inwestycje w ofertę piw regionalnych wprowadzając dwa warianty piwa Leżajsk Chmielowe i Pszeniczne Klarowne oraz rozszerzając Królewskie o wariant Królewskie Niefiltrowane. Królewskie umocniło pozycję numer 1 na warszawskim rynku.
  • Najnowszy w portfolio firmy Dziki Sad, który łączy charakter piwa ze smakiem cydru, pozwala czerpać ze wzrostu obu tych kategorii.

duzy banner butelki GZ
W celu osiągnięcia długofalowej poprawy pozycji konkurencyjnej, Grupa Żywiec wdrożyła nowy model biznesowy. Z początkiem roku spółka sfinalizowała transakcję sprzedaży większości udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev. Grupa Żywiec kontynuuje koncentrację na podstawowych obszarach działalności czyli na warzeniu wysokiej jakości piwa oraz budowaniu silnych marek.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w Polityka Prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.