Grupa Żywiec zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa i całkowity zysk operacyjny w 2017r.

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś roczne wyniki finansowe. W 2017 roku producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 1,8 proc. do 334 mln złotych z 328 mln złotych w poprzednim roku.

Grupa Żywiec kontynuuje budowanie wartości

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. wzmocniła marki, z sukcesem wprowadziła innowacje zarówno w ofercie produktowej jak i procesach biznesowych oraz zrealizowała skoncentrowany na wartości program komercyjny, utrzymując dyscyplinę kosztową. W rezultacie Spółka utrzymała przychody z portfolio premium, zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa (+1.3pp) oraz marżę brutto (+1.6pp) w porównaniu do roku 2016.

W 2017 roku z powodzeniem wdrożyliśmy strategię budowania wartości i wzmocniliśmy pozycję lidera w najszybciej rosnących na rynku segmentach takich jak: piwne specjalności, radlery oraz piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe. Konsumenci chętniej sięgali po produkty premium i kupowali nasze piwa w kanałach gdzie sprzedaż jest bardziej dochodowa. W efekcie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, podobnie jak marżę i zysk z działalności operacyjnej, pomimo negatywnego wpływu złej pogody w sezonie i związanego z tym spadku sprzedaży oraz przychodów. W tym roku będziemy konsekwentnie kontynuowali naszą strategię oraz inwestycje w marki i innowacje, aby umożliwić stały wzrost

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupa Żywiec S.A

W 2017 roku Grupa Żywiec zainwestowała w dalszy rozwój portfolio premium wprowadzając na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, nowy wariant marki Dziki Sad oraz Desperados Nocturno w nowej odsłonie. Firma umacnia pozycję lidera w tym segmencie z 43 proc. udziału w rynku. Grupa Żywiec jest także numerem 1 w kluczowych segmentach piwnych innowacji: udział w firmy w segmencie specjalności to 27 proc.,[1] w segmencie piw smakowych 42 proc. Grupa Żywiec konsekwentnie rozwija także ofertę produktów niskoalkoholowych i bezalkoholowych osiągając ponad 40 proc.[2] udziału dzięki dobrym wynikom sprzedaży nowego wariantu Heineken 3, piwa Żywiec Bezalkoholowe i kontynuacji sukcesów marki Warka Radler. Po wprowadzeniu na rynek wariantu Warka Radler malina z cytryną, Grupa Żywiec pozostaje silnym liderem segmentu z 57 proc.[3] udziału w rynku.

Sprzedaż piwa w Polsce w 2017 roku była niższa o 3% w porównaniu do roku poprzedniego przede wszystkim z powodu niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie i braku dużych imprez sportowych, które miały pozytywny wpływ na rynek w 2016 r. Ze względu na takie otoczenie rynkowe oraz w wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w najmniej dochodowych kanałach, Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa co oznacza spadek o 3,9 proc. (2016:11,7 mln hl). Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży związany jest także ze sprzedażą spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Zdarzenie to nie miało znaczącego wpływu na zysk z działalności operacyjnej, a marża operacyjna wzrosła 1.1 proc.

Więcej informacja na temat firmy można znaleźć na  www.grupazywiec.pl oraz  www.raport.grupazywiec.pl

 

 

[1] Grupa Żywiec za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami – metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty – metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment piwnych specjalności (suma ale, stout, wheat, other specialities).

[2] Grupa Żywiec za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami – metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty – metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys. HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment piw bezalkoholowych (o zawartości alkoholu <0,5%).

[3] Grupa Żywiec za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami – metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty – metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment radlerów (beer mix o zawartości alkoholu do 4,0%).

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu zbierania informacji, które pomagają nam usprawnić obsługę witryny, dostosować nasze reklamy do Twoich preferencji oraz ulepszyć nasze produkty i usługi. Zgadzając się, akceptujesz zasady dot. prywatności i plików cookies obowiązujące w niniejszej witrynie internetowej. Ustawienia cookies (w tym ich blokadę) możesz zmieniać w ustawieniach Twojej przeglądarki w każdej chwili. Tu znajdziesz szczegółowe informacje o polityce plików cookies i polityce prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.