Grupa Kapitałowa Żywiec w I półroczu 2016: Solidny wynik na starcie sezonu piwnego

Grupa Kapitałowa Żywiec w I półroczu 2016: Solidny wynik na starcie sezonu piwnego

W pierwszej połowie 2016 r. skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec, producenta m.in, Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, wyniósł 171 mln PLN w porównaniu z kwotą 113 mln w takim samym okresie 2015 roku. Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln złotych w porównaniu z kwotą 88 mln złotych w pierwszym półroczu 2015.

W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec utrzymała pozytywną dynamikę kontynuując dobry trend z ubiegłego roku. Utrzymaliśmy naszą pozycję rynkową pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej konkurencji. Inwestycje w silne marki, szczególnie w segmencie premium i piw regionalnych, a także zmiany w modelu biznesowym wprowadzone w ostatnich latach, przynoszą dalsze rezultaty. Finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev na początku roku, jednorazowo pozytywnie wpłynęła na całościowy wynik.

Guillaume Duverdier Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Udany początek sezonu
W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo przede wszystkim dzięki korzystnym warunkom pogodowym. Jednak rynek kontynuuje spadek w ujęciu wartościowym.

Pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do poziomu 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z wynikiem 5,6 mln hektolitrów  z analogicznego okresu roku ubiegłego.

Innowacje w zgodzie z trendami
Grupa Żywiec rozpoczęła tegoroczny sezon z kilkoma nowościami, które dobrze wpisują się w oczekiwania konsumentów. Żywiec Bezalkoholowe doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki i odpowiada na trend poszukiwania przez konsumentów piw bezalkoholowych (ten segment w ubiegłym roku wzrósł o 11%). Królewskie Niefiltrowane wzmacnia pozycję lidera marki Królewskie w Warszawie i przyciąga do marki nowych konsumentów.  Firma zaoferowała także dwa nowe warianty piwa Leżajsk, które wpisują się w rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi.

Wprowadzony przed sezonem nowy wariant smakowy Warki Radler jabłko z gruszką został bardzo dobrze odebrany przez konsumentów i umacnia wiodącą pozycję Warki Radler w tym segmencie (Warka utrzymuje 50% rynku mimo coraz szerszej oferty konkurencji).

Najnowszy produkt w portfolio Grupy Żywiec Dziki Sad, który ma charakter piwa oraz smak cydru, to ciekawa propozycja dla konsumentów obu kategorii. W 2015 r. pod względem wielkości sprzedaży segment miksów piwnych odnotował wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2014. W tym segmencie najszybciej rosnącą kategorią są miksy o zawartości alkoholu powyżej 4%. Innowacje zapewniły już  Grupie Żywiec pozycję lidera w kategorii 2% alkoholu. Dziki Sad (4,5% alkoholu) jest więc naturalnym krokiem w rozwoju portfolio i odpowiedzią na potrzeby konsumentów.

Perspektywa na dalsze miesiące
Grupa Żywiec kontynuuje inwestycje w budowanie silnych marek i zapewnienie atrakcyjnej oferty marketingowej dla klientów i konsumentów. W  nadchodzących miesiącach firma będzie się koncentrować na realizacji programów przygotowanych na sezon letni oraz zapewnieniu dostępności i budowaniu świadomości nowości produktowych.

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w Polityka Prywatności.

PODAJ ROK URODZENIA

Grupa Żywiec to odpowiedzialny producent piwa. Nasza strona dostępna jest tylko dla osób pełnoletnich.